Οι 7 Αδελφές (του πετρελαίου):
Ο ορισμός «επτά αδελφές» τέθηκε το 1950 από τον Ιταλό Ενρίκο Ματέι,
υπεύθυνο της μεταπολεμικής πολιτικής της Ιταλίας στο ενεργειακό, με σκοπό να δείξει τη σχέση που είχαν μεταξύ τους οι μεγαλύτερες εταιρίες εξόρυξης και διακίνησης του πετρελαιου (βλ. «Seven Sisters » (oil companies) . Αυτές, τότε ήταν: 1. Standard Oil of New Jersey, 2. Standard Oil of NewYork (Exxon), 3. Standart Oil of California, 4. Gulf Oil, 5. Texaco (Chevron) 6.Royal Duch Shell, 7. Anglo Persian Oil Co.(BP).
Ο Ματέι, βρίσκοντας κάποια κοιτάσματα λαδιού στη Σικελία και αερίου στην Βόρειο Ιταλία, προσπαθώντας να σπάσει το μονοπώλιο αυτών των εταιριών, έκανε άνοιγμα στους Ρώσους. Το αποτέλεσμα ήταν να καταλήξει στις αιώνιες μονές όταν το αεροπλάνο του κατά τη διαδικασία της προσγείωσης εξεράγη στον αέρα.
Υπεύθυνες θεωρήθηκαν η Μαφία και η Κόζα Νόστρα.
Η ιστορία του γυρίστηκε σε ταινία όπου και ο υπεύθυνος δημοσιογράφος για την έρευνα του σεναρίου χάθηκε και αυτός μυστηριωδώς (βλ.Enrico Mattei – Wikipedia , και The Mattei Affair ,).
Παραπλήσιο θάνατο με του Ματέι μπορεί κάποιος να εντοπίσει στο θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση, όταν κατά τη διαδικασία της απογείωσης το αεροπλάνο του αντί να κάνει στροφή προς άνοδο καρφώθηκε στη γη. Είπαν πως είχαν μπει ανάποδα τα συρματόσκοινα της στροφής και της καθόδου, αλλά στην κοινή αντίληψη έμεινε η εκδοχή πως ήταν δουλειά τηςCIA και της Κόζα Νόστρα, καθώς ο πατέρας του με τα τάνκερ του και τη φήμη του(είχε παντρευτεί τότε τη χήρα Κένεντι) προσπαθούσε να ελέγξει τη διακίνηση του πετρελαίου.
Ο ορισμός «επτά αδελφές» τέθηκε το 1950 από τον Ιταλό Ενρίκο Ματέι,
υπεύθυνο της μεταπολεμικής πολιτικής της Ιταλίας στο ενεργειακό, με σκοπό να δείξει τη σχέση που είχαν μεταξύ τους οι μεγαλύτερες εταιρίες εξόρυξης και διακίνησης του πετρελαιου (βλ. «Seven Sisters » (oil companies) . Αυτές, τότε ήταν: 1. Standard Oil of New Jersey, 2. Standard Oil of NewYork (Exxon), 3. Standart Oil of California, 4. Gulf Oil, 5. Texaco (Chevron) 6.Royal Duch Shell, 7. Anglo Persian Oil Co.(BP).
Ο Ματέι, βρίσκοντας κάποια κοιτάσματα λαδιού στη Σικελία και αερίου στην Βόρειο Ιταλία, προσπαθώντας να σπάσει το μονοπώλιο αυτών των εταιριών, έκανε άνοιγμα στους Ρώσους. Το αποτέλεσμα ήταν να καταλήξει στις αιώνιες μονές όταν το αεροπλάνο του κατά τη διαδικασία της προσγείωσης εξεράγη στον αέρα.
Υπεύθυνες θεωρήθηκαν η Μαφία και η Κόζα Νόστρα.
Η ιστορία του γυρίστηκε σε ταινία όπου και ο υπεύθυνος δημοσιογράφος για την έρευνα του σεναρίου χάθηκε και αυτός μυστηριωδώς (βλ.Enrico Mattei – Wikipedia , και The Mattei Affair ,).
Παραπλήσιο θάνατο με του Ματέι μπορεί κάποιος να εντοπίσει στο θάνατο του Αλέξανδρου Ωνάση, όταν κατά τη διαδικασία της απογείωσης το αεροπλάνο του αντί να κάνει στροφή προς άνοδο καρφώθηκε στη γη. Είπαν πως είχαν μπει ανάποδα τα συρματόσκοινα της στροφής και της καθόδου, αλλά στην κοινή αντίληψη έμεινε η εκδοχή πως ήταν δουλειά τηςCIA και της Κόζα Νόστρα, καθώς ο πατέρας του με τα τάνκερ του και τη φήμη του(είχε παντρευτεί τότε τη χήρα Κένεντι) προσπαθούσε να ελέγξει τη διακίνηση του πετρελαίου.
16-9-2011 Η ΑΟΖ και το Θηρί... by Zangogiannis Nasos on Scribd
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου